Povinně zveřejňované informace dle zák. č. 106/1999 Sb.
Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020, která stanovuje strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
2. Důvod a způsob založení
Obec vznikla nabytím účinnosti zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích, jako právní subjet. Tento zákon byl nahrazen zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů.
Obec je veřejnoprávní korporací, má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených platnými právními předpisy.
3. Organizační struktura
Organizační struktura
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanci OU. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu.
Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory.
Organizace zřizované obcí
Základní a mateřská škola Dukelských bojovníků v Dubenci
Organizační struktura obce je zveřejněna v sekci úřad - orgány obce
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obec Dubenec
Dubenec 210
544 55 Dubenec
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Dubenec
Dubenec 210
544 55 Dubenec
4.3 Úřední hodiny
Starosta
Pondělí a Středa 8:00 - 16:00
Pokladana, účtárna, podatelna
Jana Řeháková
Pondělí: 8:00-12:00 a 12:30-17:00
Středa: 8:00-12:00 a 12:30-17:00
Matrika, evidence obyvatel, vodné, CzechPoint
Ludmila Vobicková
Pondělí 13:00-17:00
Středa 8:00-12:00 a 12:30-17:00
Mimo uvedený čas je možné smluvit schůzku a vyřídit jakékoli záležitosti na tel. 499 694 213, 499 694 272 nebo 724 180 859 (starosta), 739 353 531 (místostarosta).
4.4 Telefonní čísla
Více kontaktních informací k dispozici v sekci kontakty.
4.5 Adresa internetové stránky
www.dubenec.cz
4.6 Adresa podatelny
Obecní úřad Dubenec
Dubenec 210
544 55 Dubenec
4.7 Adresa e-podatelny
dubenec@dubenec.cz
4.8 Datová schránka
Datová schránka: hzzbqpj
5. Případné platby lze poukázat těmito způsoby
bankovní účet obce Dubenec:
Komerční banka a.s., Dvůr Králové n/L
č. ú.: 2920601/0100
Česká spořitelna a.s., Dvůr Králové nad Labem
č.ú.: 2910286369/0800
v hotovosti v kanceláři OÚ
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Hlavní dokumenty obce jsou k dispozici v sekci úřad - úřední deska. Zde jsou dokumenty k dispozici podle jejích typů.
Územní plán obce je k dispozici v sekci v sekci úřad - územní plán obce.
8.2 Rozpočet
Rozpočty obce jsou k dispozici v sekci úřad - úřední deska - rozpočty
Závěrečné účty jsou k dispozici v sekci úřad - úřední deska - závěrečný účet
9. Žádosti o informace
Postup pro získávání informací je k dospozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.
10. Příjem žádostí a dalších podání
Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím definuje základní podmínky, za nichž jsou informace poskytovány. Na základě tohoto zákona je obec poviná poskytnou informace, které jsou spjaty s jejím působením, a to do lhůty stanovené zákonem.
a) do 15 dnů od podání žádosti poskytne informace nebo rozhodnutí o odmítnutí žádosti ze závažných důvodů lze pak lhůtu prodloužit o 10 dní.
b) do 7 dnů od podání žádosti vyzvat žadatele k doplnění či upřesnení žádosti, pokud žadatel do 30 dnů požadované informace nepředloží bude žádost odmítnuta.
Způsob podání žádostí:
a) ústně na Obecním úřadě v Dubenci v úředních hodinách
b) písemně poštou na adresu (vzor s žádostí si můžete stáhnout zde, formuláře pak zde):
Obecní úřad Dubenec
Dubenec čp.210
Dubenec, PSČ 54455
c) elektronicky prostřednicvím datové schránky hzzbqpj, nebo podepsanou e-mailovou zprávou zaslanou na elektronickou adresu podatelny dubenec@dubenec.cz, pro podání žádosti využijte elektronický formulář v sekci http://dubenec.cz/urad/formulare
Postup pro získání informací naleznete v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, dle kterých obec postupuje a rozhoduje, dle kterých poskytuje informace a které upravují práva občanů vůči obci.
Zákony České republiky:
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
- Ústava České republiky
- Listina základních práv a svobod
- zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- nařízení Vlády 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
- zák. č. 491/2001 Sb. o volbách do zastupitelstev obcí
- zák. č. 262/2006 Sb. zákoník práce
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 328/1999 Sb. o občanských průkazech
- zák. č. 254/2001 Sb. o vodách
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadech
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- zák. č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- Zák. č. 229/2003 Sb. o místních poplatcích
Úplné znění právních předpisů je dostupné na https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky a směrnice obce jsou k dispozici v sekci úřad - obecní vyhlášky
Právní předpisy obce a jejich evidence jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
K dispozici v sekci úřad - chci zařídit - Služby a poplatky.
Sazebník poplatků je ke stažení zde: sazebnik-uhrad.pdf (249 kB)
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná usnesení vydaná dle §16a odst. 7 zákona 106/1999 Sb., nebyla dosud přijata
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
Obec v této době nemá uzavřenou žádnou smlouvu o poskytnutí výhradní licence.
14. Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.
VÝROČNÍ ZPRÁVA
DLE ZÁKONA č.106/1999 Sb., O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM,
ve znění pozdějších předpisů za rok 2020
V souladu s §18 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zveřejňuje Městský úřad Vítkov, jako povinný subjekt, zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací podle tohoto zákona.
Podané žádosti se týkaly:
- Odpadové hospodaření obce, žádost byla zpracována, pro velký rozsah zpracovávaných údajů zpoplatněna, žadatel si vypracované informace odmítl převzít a proto byla žádost po zákonné lhůtě odožena.
- Žádost o informace o konkrétních subjektech a jejich účasti ve výběrových řízeních kde byla obec Dubenec zadavatelem.
Žádná žádost nebyla postoupena k vyřízení jiné organizaci.