Obec Dubenec

Finanční výbor

PŘEDSEDA

Petr Čtvrtečka

GSM       +420 608863398
e-mail    financni.vybor@dubenec.cz



ČLENOVÉ

Michal Skořepa

Lesák Luboš

ORGÁNY ZASTUPITELSTVA OBCE A RADY OBCE

Výbory

§ 117

§117 (1) Zastupitelstvo obce může zřídit jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu obce.

§117 (2) Zastupitelstvo obce zřizuje vždy finanční a kontrolní výbor.

§117 (3) Obec, v jejímž územním obvodu žije podle posledního sčítání lidu alespoň 10 % občanů hlásících se k národnosti jiné než české, zřizuje výbor pro národnostní menšiny. Členy tohoto výboru jsou i zástupci národnostních menšin, pokud je deleguje svaz utvořený podle zvláštního zákona;[36] vždy však příslušníci národnostních menšin musí tvořit nejméně polovinu všech členů výboru.

§117 (4) Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva obce; to neplatí, jde-li o předsedu osadního výboru (§ 120).


§ 118

§118 (1) Výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce. Ze své činnosti odpovídá výbor zastupitelstvu obce.

§118 (2) Počet členů výboru je vždy lichý. Výbor se schází podle potřeby. Usnesení výboru se vyhotovuje písemně a podepisuje je předseda výboru.

§118 (3) Usnesení výboru je platné, jestliže s ním vyslovila souhlas nadpoloviční většina všech členů výboru.


§ 119

§119 (1) Finanční a kontrolní výbory jsou nejméně tříčlenné. Jejich členy nemohou být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu.

§119 (2) Finanční výbor

a) provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce,

b) plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

§119 (3) Kontrolní výbor

a) kontroluje plnění usnesení zastupitelstva obce a rady obce, je-li zřízena,

b) kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti,

c) plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

§119 (4) O provedené kontrole výbor pořídí zápis, který obsahuje, co bylo kontrolováno, jaké nedostatky byly zjištěny a návrhy opatření směřující k odstranění nedostatků. Zápis podepisuje člen výboru, který provedl kontrolu, a zaměstnanec, jehož činnosti se kontrola týkala.

§119 (5) Výbor předloží zápis zastupitelstvu obce; k zápisu připojí vyjádření orgánu, popřípadě zaměstnanců, jejichž činnosti se kontrola týkala.


§ 120

§120 (1) V částech obce může zřídit zastupitelstvo obce osadní nebo místní výbory (dále jen "osadní výbor”). Osadní výbor má minimálně 3 členy. Počet členů osadního výboru určí zastupitelstvo obce.

§120 (2) Členy osadního výboru jsou občané obce, kteří jsou přihlášeni k trvalému pobytu v té části obce, pro kterou je osadní výbor zřízen, a jsou určeni zastupitelstvem obce.

§120 (3) Předsedu osadního výboru zvolí zastupitelstvo obce z řad členů osadního výboru.


§ 121

§121 (1) Osadní výbor je oprávněn

a) předkládat zastupitelstvu obce, radě obce a výborům návrhy týkající se rozvoje části obce a rozpočtu obce,

b) vyjadřovat se k návrhům předkládaným zastupitelstvu obce a radě obce k rozhodnutí, pokud se týkají části obce,

c) vyjadřovat se k připomínkám a podnětům předkládaným občany obce, kteří jsou hlášeni k trvalému pobytu v části obce, orgánům obce.

§121 (2) Požádá-li předseda osadního výboru na zasedání zastupitelstva obce o slovo, musí mu být uděleno.

publikováno: 2. 12. 2022 09:35, Jaroslav Huňat

Novinky z úřadu

Rozvoj obce

publikováno: 17. 2. 2025

  • Jaroslav Huňat

Základní dokumenty k rozvoji obce Dubenec

Rozvojová zóna Z01 u obecního úřadu v Dubenci

V jihovýchodní části obce Dubenec připravujeme rozvojovou zónu pro stavbu rodinných domů. Ve spolupráci se soukromými vlastníky pozemků jsme připravili celkem 24 stavebních parcel o rozměru 800-900 m2.

Finanční úřad pro Královehradecký kraj, pracoviště Trutnov informuje

publikováno: 15. 1. 2025

  • Jaroslav Huňat
  • 84
Finanční úřad pro Královehradecký kraj, pracoviště Trutnov informuje

Finanční úřad pro Královehradecký kraj, Územní pracoviště v Trutnově pořádá výjezdy svých zaměstnanců pro pomoc s vyplněním a podáním daňových přiznání daně s nemovitých věcí.

Pracovníci FÚ budou  v kanceláři č. 1.11, v prvním patře Úřadu práce ve Dvoře Králové nad Labem, adresa 17. listopadu 2657, Dvůr Králové n.L., přítomni ve dnech:

V pondělí 13.1.2025 od 8:00-12:00, přestávka, 12:30-17:00

V pondělí 20.1.2025 od 8:00-12:00, přestávka, 12:30-17:00

Povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí za rok 2025 je v době  27.1. - 31.1.2025.

Pro další infromace můžete využít informační linku FÚ: 499801111

Svoz nebezpečných odpadů

publikováno: 31. 10. 2024,

  • začíná v sobotu 16. 11. 09:30 - končí v 11:05
Svoz nebezpečných odpadů

Dne 16.11.2024 proběhne svoz nebezpečných odpadů pro celou obec. Zastávky svozu jsou následující:

  • 09:30 - 09:50 hod.   Koloniál u Novotných, Zastávka horní Dubenec
  • 09:55 - 10:15 hod.   Zdravotní středisko
  • 10:20 - 10:40 hod.   Zastávka "U kovárny"
  • 10:45 - 11:05 hod.   Parkoviště před Obecním úřadem

Vybírat se budou následující odpady:

  • oleje a nebo tuky,
  • barvy, lepidla, pryskyřice
  • rozpouštědla
  • kyseliny, hydroxidy, fotochemikálie
  • detergenty, odmašťovací prostředky
  • staré léky
  • pesticidy
  • akumulátory (i plné)


!!! JINÉ ODPADY NEŽ ZE SEZNAMU NEODEBÍRÁME! ODPADY NENECHÁVEJTE NA STANOVIŠTI BEZ DOZORU! VYČKEJTE PŘÍJEZDU SBĚRNÉHO VOZIDLA! ODLOŽENÉ ODPADY NEBUDOU ODVEZENY, ALE BUDOU PONECHÁNY NA MÍSTĚ !!!!