Obec Dubenec

Kontrolní výbor

PŘEDSEDA

Bohumil Tomášek

telefon      +420 603 494 518
e-mail      kontrolni.vybor@dubenec.cz



ČLENOVÉ

Ondřej Janeček

Veronika Bašová

ORGÁNY ZASTUPITELSTVA OBCE A RADY OBCE

Výbory

§ 117

§117 (1) Zastupitelstvo obce může zřídit jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu obce.

§117 (2) Zastupitelstvo obce zřizuje vždy finanční a kontrolní výbor.

§117 (3) Obec, v jejímž územním obvodu žije podle posledního sčítání lidu alespoň 10 % občanů hlásících se k národnosti jiné než české, zřizuje výbor pro národnostní menšiny. Členy tohoto výboru jsou i zástupci národnostních menšin, pokud je deleguje svaz utvořený podle zvláštního zákona;[36] vždy však příslušníci národnostních menšin musí tvořit nejméně polovinu všech členů výboru.

§117 (4) Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva obce; to neplatí, jde-li o předsedu osadního výboru (§ 120).


§ 118

§118 (1) Výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce. Ze své činnosti odpovídá výbor zastupitelstvu obce.

§118 (2) Počet členů výboru je vždy lichý. Výbor se schází podle potřeby. Usnesení výboru se vyhotovuje písemně a podepisuje je předseda výboru.

§118 (3) Usnesení výboru je platné, jestliže s ním vyslovila souhlas nadpoloviční většina všech členů výboru.


§ 119

§119 (1) Finanční a kontrolní výbory jsou nejméně tříčlenné. Jejich členy nemohou být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu.

§119 (2) Finanční výbor

a) provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce,

b) plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

§119 (3) Kontrolní výbor

a) kontroluje plnění usnesení zastupitelstva obce a rady obce, je-li zřízena,

b) kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti,

c) plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

§119 (4) O provedené kontrole výbor pořídí zápis, který obsahuje, co bylo kontrolováno, jaké nedostatky byly zjištěny a návrhy opatření směřující k odstranění nedostatků. Zápis podepisuje člen výboru, který provedl kontrolu, a zaměstnanec, jehož činnosti se kontrola týkala.

§119 (5) Výbor předloží zápis zastupitelstvu obce; k zápisu připojí vyjádření orgánu, popřípadě zaměstnanců, jejichž činnosti se kontrola týkala.


§ 120

§120 (1) V částech obce může zřídit zastupitelstvo obce osadní nebo místní výbory (dále jen "osadní výbor”). Osadní výbor má minimálně 3 členy. Počet členů osadního výboru určí zastupitelstvo obce.

§120 (2) Členy osadního výboru jsou občané obce, kteří jsou přihlášeni k trvalému pobytu v té části obce, pro kterou je osadní výbor zřízen, a jsou určeni zastupitelstvem obce.

§120 (3) Předsedu osadního výboru zvolí zastupitelstvo obce z řad členů osadního výboru.


§ 121

§121 (1) Osadní výbor je oprávněn

a) předkládat zastupitelstvu obce, radě obce a výborům návrhy týkající se rozvoje části obce a rozpočtu obce,

b) vyjadřovat se k návrhům předkládaným zastupitelstvu obce a radě obce k rozhodnutí, pokud se týkají části obce,

c) vyjadřovat se k připomínkám a podnětům předkládaným občany obce, kteří jsou hlášeni k trvalému pobytu v části obce, orgánům obce.

§121 (2) Požádá-li předseda osadního výboru na zasedání zastupitelstva obce o slovo, musí mu být uděleno.

publikováno: 2. 12. 2022 09:35, Jaroslav Huňat

Novinky z úřadu

Matrika

publikováno: 18. 3. 2025

  • Jaroslav Huňat

Agendy matriky obce Dubenec

  • vede matriční knihy a sbírky listin pro obec Dubenec, Vilantice, Lanžov, Bílé Poličany, Velký Vřešťov, Hřibojedy, Libotov a Litíč.
  • zavádí matriční události do Informačního systému evidence obyvatel pro Ministerstvo vnitra ČR,
  • vydává matriční doklady, jejich druhopisy a umožňuje nahlížení do matrik,
  • vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matričních knihách,
  • zajišťuje občanské sňatky, vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, osvědčení k církevnímu sňatku, povolení uzavření manželství na kterémkoli vhodném místě ve svém správním obvodu,
  • přijímá žádosti o zápisy matričních událostí do zvláštní matriky a vyhotovuje podklady k jejich zápisům do zvláštní matriky,
  • provádí určování otcovství, 
  • provádí změnu jména a příjmení,
  • vydává rozhodnutí ve věcech změny jména a příjmení, druhého jména a otázky příbuzné,
  • provádí dodatečné změny a záznamy v matričních knihách,
  • uchovává a aktualizuje sbírku listin a uchovává a aktualizuje druhopisy matričních knih vedených do 31.12.1958 pro matriční úřady zařazené v jeho správním obvodu,
  • zajišťuje šetření státního občanství ve sporných případech,
  • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů a vystavuje výpisy z rejstříku trestů,
  • zpracovává žádosti o zprostředkování kontaktu a provádí identifikaci fyzických osob

GDPR

publikováno: 17. 3. 2025

  • Jaroslav Huňat

Informace o zpracování osobních údajů

(General Data Protection Regulation)

Informace poskytované správcem nebo zpracovatelem osobních údajů podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), které je přímo použitelné ve všech členských státech EU.

Rozvoj obce

publikováno: 17. 2. 2025

  • Jaroslav Huňat

Základní dokumenty k rozvoji obce Dubenec

Rozvojová zóna Z01 u obecního úřadu v Dubenci

V jihovýchodní části obce Dubenec připravujeme rozvojovou zónu pro stavbu rodinných domů. Ve spolupráci se soukromými vlastníky pozemků jsme připravili celkem 24 stavebních parcel o rozměru 800-900 m2.